Wednesday, March 30, 2011

boys boys boys vol 1


ok lah kawan-kawanku... hari ni kita layan lagu ye... tgk title kat atas tu pun mesti dah dapat teka kan nak cerita pasal lagu apa??..hah??...

"dapat teka tak??"...cik kathy tanya...

aleh2 je adik tudung polkedot angkat tangan...

"hah... dapat tak dik?"... cik kathy (sengih2 plus excited nih)....tiba2...

"malaslah nak teka2 ni kak, buang masa ajer ..."...adik tudung polkedot jawab...

*erkk*...gulp...okeyyyyy...

yelah2, di straightkan point... hari ni kita layan lagu dari grup2 boy band okeh...yahuuuu....




sebelum tu, fakta penting mengenai boy band ye sedara sedari... wahhh...
  • klau American English, depa tulis 'boy band'

  • klau British English, depa tulis 'boyband'... bukan ke sama je tuuu...hampehhh..

  • digelarkan utk grup yg terdiri drpd boys2 sahaja (ofkos laaa..), mereka ni selalunya menari secara berkoreograph... dan nyanyi ikut turn... bila citer pasal nyanyi ikut turn ni terus ingat kat grup 4U2C kannn... pakai baju besar2 gedabak, seluar londeh, pastu pakai rantai ada cd... stylo abis tuuu... kihkihkih..
klau sebut boy band je, kita selalu imejin grup2 boyband tahun 90-an kan... NKOTB, BSB, N'sync dll... tapi sebenarnya, klau dikut2kan boy band ni dah lama wujud... since 60's lagii... cumanye time dolu2, kita tak refer diorang as a boy band... nape ntah... boyband dulu2 tu contohnya mcm The Jackson 5, The Monkees dan yang paling femes is The Beatles... just to name a few...




bila dah masuk era 90-an... masa ni byk grup2 boyband yang muncul... so,hari ni saya nak bercerita mengenai LAGU-LAGU dari grup2 boyband yang saya suka ok...

let's listen to my first song dulu ok... layannzzzzz...


fuhhhh... one of my all time fevret song everrr... rasa mcm nak terbang je each time dengar lagu nih... syiokkkk wooo...



rasa2nya semua org tahu kot tajuk lagu nih... "end of the road" by Boyz II Men... lagu ni pernah stay kat #1 on the Billboard Hot 100 for 13 straight weeks  tau... siap boleh break a decade record from King of Rock n Roll, haaa...sapa lagi kalu bukan Elvis Presley... fuhh... power tak power nya lagu ni...

ni lah gambar grupnyer... dulu member dia 4 orang, skang dah jadi 3 org...




grup yg berusia 20 tahun ni, pernah dinobatkan sebagai " the most succesfull R&B group of all time" ... almost 60 million copies sold world wide tau... dan keset yang dlm gerobok saya is among those 60 million copies itu... hihihi...bangga nih...



saya agak berbelah bagi nak post lagu yg mana satu, sebab saya ada 2 lagu yg saya suka from this grup... dah baling2 syiling semua... wan tu som pun udah (betul ke spelling word tu...huhu..)...so, last2 sebab tak nak pening2 kapla, saya post 2-2 lagu lah...hah...amek kau...hehe...

terimalah tuan puan... on bended knee by boyz II men...:-)



argghhh...heaven kan lagu nih...ok, we move to the next song....

rasa2nya tak yah lah nak introduce bebenor pasai grup ni kannn... rasa2nya semua org kenal kot... sapa lagi kalau bukan Backstreet Boys... ni dia gambar diorang time zaman muda remaja dulu...




skang pun muda jugak, cuma kurang remaja ler sikit...kuikuikui...




dulu berlima sekarang berempat... satu2 nya grup boy band yang saya ingat ke5-5 anggota bandnyer (fuhhh...ayat bangga giler tuuu...hehe)... Howie D, Nick Carter, AJ, Brian dan juga Kevin... si Kevin ni la yang 'pencen' tu... nak sambung buat bisnes baju bundle katanyer... kahkahkah... kita tipu je lahhh...




dlm byk2 lagu, saya paling suka lagu ni... tak kesah apa org lain nak kata apa... i suka lagu ni jugakkkk...hehe...enjoy the song y'all...


grup yang berasal dari Orlando, Florida ni jugak sebenarnya merupakan "best selling boy band of all time", 100 million copies sold world wide... fuhyooo... tapi satu fakta pasal grup ni kan, diorang tak berapa suka di gelar 'boyband' sebenarnya... they were prefer to be called as 'male vocal group'... haaa... apa2 je lah...

ok, last song for this entry...

the song is from the Irish band... the one and only Boyzone... sebut boyzone je, kita mesti imejin singer dia tu je kan... apa lagi klau tak Ronan Keating...



mamat2 irish ni memang hensem kan??...ehhh...tetiba...huhu...



sebelum saya perdengarkan lagu fevret saya dari grup ni, saya nak cerita dulu kenapa saya suka sgt lagu ni... each of us mesti ada fevret song right? pastu dlm byk2 lagu yg kita suka tu kan... kita selalu letak label betul tak?maksudnya... kalau macam saya lah kan... klau tgh sedih, saya dengar lagu2 ni... klau tgh rindu, saya dengar lagu sekian2... dll...

orait... lagu ni pulak bagi saya masuk dalam kategori "my feel good song"... which is, klau tgh tension ke serabut otak ke... bila dengar je lagu ni, terus jadi hepi... automatik... macam magic pun ada... haaa...maybe sebab melodi dia ke... ntah lah susah nak describe rasa tu... takpelah, biar saya je yang faham ok...

so, jom enjoy this song my dear frenzzz...
boyzone - love me for a reason .mp3
Found at bee mp3 search engine

"ehmmm...feel good tak everybadi???" ...cik kathy tanya...:-)

"feel very2 good kak"...adik pakai tudung polkedot jawab...

eh...ehhh... ada lagi budak nih rupe2nyer...huhu...


p/s : hari ni hati saya rasa berbunga-bunga laaa...kenapa ye??..abaikan...abaikan....hihihi...
 
 

4 comments:

  1. wink wink...cik adik polka dot...

    ReplyDelete
  2. yaayyy boyzone! hahaha...my ex ex ex boiprens

    ReplyDelete
  3. cza : hehehe...wink wink balik..:-)
    Ery : i know la beb...hi3...
    ss : its the 6 oledy laaa...haiyaaa...hehe..

    ReplyDelete